מסלולים לרוכבי אופניים/ שלומי גפן

נכתב על ידי Opisoft בתאריך . פורסם בקטגוריה עובדים כותבים

לפני כ- 12 שנים חזרתי לרכב על אופניים. כנער תל אביבי היו האופניים עבורי כלי תחבורה עיקרי (עד לקבלת רשיון הנהיגה) אך כיום הן משמשות אותי לשמירת כושר גופני ובילוי .

ברצוני להציע לאלה המעוניינים להתחיל לרכב ,מספר מסלולי רכיבה מדורגים . (מכאן ואילך ההתיחסות תהיה לשני המינים בלשון זכר מטעמי נוחות).

כל רוכב מתחיל מוזמן להעריך את יכולתו ולבחור את הרמה המתאימה לו ולהתקדם ממנה .

המסלולים מסודרים ע"פ מידת הקושי שלהם ונבחרו מרשימת המסלולים האהובים עלי ביותר .

מפאת קוצר היריעה,לא אכנס לתאורים מפורטים אודות המסלולים (כולם מופיעים באינטרנט) ולא על ציוד . כחריג, אמליץ לרוכבים המתחילים לא להגרר בשלב ראשון להוצאות מיותרות. אופניים יד שניה (מומלץ) ,עם בולם זעזועים קדמי, בעלי מערכת הילוכים ברמה סבירה לא צריכות לעלות יותר מ- 1,500 ₪ . אם תתמידו בפעילות– תמצאו כבר את ההזדמנות להשתדרג .

המעוניינים בפרטים נוספים או ברכיבה קבוצתית מדי פעם (ימי ו') ,מוזמנים ליצור איתי קשר 054-9760150 .

קישורים מומלצים :

מסלול מס' 1 – הירקון :

מסלול הירקון שטוח לגמרי, סלול ומוסדר ברובו . המסלול הבסיסי משתרע בין קניון איילון לשפך הירקון (וחזרה) . למתקדמים מוצע להאריך מסלול זה לכיוון מזרח – קטעים טבעיים יותר,לא סלולים ובחלקם חוליים הכרוכים מדי פעם בחציית מים (רדודים) . ניתן להגיע בכיוון זה לאיזור צומת ירקון (טחנת ראבח) לכפר הבפטיסטים, בריכת הנופרים ולמבצר אנטיפטרוס . הדרך ברובה צמודה לערוץ הירקון וברובה מוצלת . בכל נקודה ניתן להסתובב ולחזור .

מסלול מס' 2 – מצפה מודיעין – מבצר אנטיפטרוס :

מסלול רבגוני ,הכולל רכיבת שבילים,קטעי טיפוס ,רכיבה טכנית, ומעט התמצאות .

המסלול מתחיל במצפה מודיעין ביער בין שמן, צמוד ברובו לשביל ישראל,עובר בתל חדיד,בגבעות שהם, באיזור התעשיה חבל מודיעין ,עובר מתחת לכביש 6 (במעביר מים גדול) מטפס ואז יורד בקטע טכני מאתגר ומגיע לאחר חציית כביש לאנדרטת גבעת כ"ח. ממשיך בירידה ארוכה אל הכניסה לאלעד, חוצה את כביש 444, ממשיך במקביל לכביש 6 (וחוצה אותו בהמשך ע"ג גשר) ממשיך בשדות ק. גבעת השלושה ועינת עד מבצר אנטיפטרוס (כ- 18 ק"מ, מצריך רכב איסוף) .

מסלול 3 - דרך בורמה- דרך הפסלים :

איזור דרך בורמה מכיל עשרות מסלולי רכיבה ברמות שונות, ניתן לעבור ממסלול למסלול (גם בצורה לא מתוכננת!) , המסלול האהוב עלי מתחיל מהכניסה לכפר אוריה, מטפס (לא קל) בכביש למצפה הראל יורד לכיוון מעלה התאנים (עליה קשה כ- 750 מטר) יורד בירידה טכנית 'הסרפנטינות' אל 'צינור השילוח' פונה שמאלה ועולה לתוך היער (פניה ראשונה ימינה) .בשלב מסויים, לאחר קטע ירידה אתגרי, יוצאים לכביש 44, מפה פונים ימינה ומטפסים בכביש .

( ניתן לחזור בכביש לכפר אוריה (כ- 3.5 ק"מ) ) .

נכנסים שמאלה להמשך המסלול בדרך הפסלים ,מגיעים לקבר שמשון, מטפסים קצת ושוב נכנסים ליער , פונים ימינה (בפניה השניה) וממשיכים עד שמוצאים את עצמינו מעל כפר אוריה (לשמאלינו) , משם בירידה רצופה עד לרכב (כ- 25 ק"מ, מעגלי) .

מסלול 4 – סטף-עין טייסים-צובא-כסלון-אשתאול :

מסלול המתחיל בכיכר הכניסה לסטף, רוכבים בכביש לכיוון צובא עד לעיקול הראשון. שם חוצים (בזהירות) את הכביש ומתחברים לשביל צר.

שביל זה נמשך בירידה ארוכה של מספר ק"מ בקטע מיוער עד שיוצא לכביש. בכביש פונים ימינה ורוכבים כ ק"מ עד גשר רפאים ובו פונים מערבה (ימינה ) לנחל שורק .

לאחר כק"מ בנחל,פונים ימינה ומתחילים טיפוס ארוך (כ- 6 ק"מ ) אך מתון דרך עין טייסים (לעצור להפסקה ולהכנס לביקור ) אל קיבוץ צובא.

הנוף בקטע זה מקסים . משם יורדים בירידה ארוכה (משולבת במספר קטעי עליה) בשביל מעל לנחל כסלון עד שמגיעים ליער הקדושים ומערת בני ברית ובהמשך לחניון שמול הכניסה למושב אשתאול (כ- 22 ק"מ, מצריך רכב איסוף) .

מסלול מס' 5 : סינגל עדולם :

המסלול מתחיל מתחנת הדלק בצומת האלה, יורד מעט דרומה ואז פונה מזרחה בשביל מסומן ועולה עליה ארוכה לסדרת תצפיות על האיזור. ממשיך בסינגל (שביל צר) אתגרי במקצת, רובו בירידה עד שחוצה כביש . משם ממשיך כשביל במגמת עליה בין הגבעות עד שמתחבר לכביש המוביל לחרבת עתרי (כדאי להכנס לביקור) משם ממשיכים בכביש שמוריד אותנו בירידה כמעט רצופה אל כביש 38 (בית שמש-בית גוברין) ,לפני היציאה לכביש ניתן לעבור לשביל הנמתח פחות או יותר לצידו ואיתו נחזור לנקודת ההתחה (כ- 25 ק"מ, מעגלי) .

מסלול 6 – נחל שורק – אשתאול :

המסלול מתחיל בחניון קק"ל שמול המושב אשתאול . משם נוסעים (בכביש) לכיוון בית שמש עד לכניסה למושב נחם ושם פונים מזרחה (שמאלה) לכיוון המחצבות ונכנסים לשמורת נחל שורק (צד דרום של הנחל) . מפה המסלול עובר בתוך נחל שורק ומטפס בעליה מתונה במעלה הנחל. לאחר רכיבה ארוכה עוברים ליד תחנת רכבת לא פעילה 'בר גיורא' , כק"מ אחריה פונים שמאלה ומתחילים בטיפוס לעין טייסים וצובא כמו במסלול מס' 4 (אם הגעתם לכביש ולגשר רפאים- חזרו כק"מ חזרה ושם פנו ימינה) . (כ- 46 ק"מ מעגלי)